Використання квест- технологій у навчально-виховному
процесі.
Система освіти України знаходиться на стадії оновлення. І
саме зараз актуальною стала проблема впровадження на уроках інновацій для
активізації пізнавальної, пошукової і
дослідницької діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів, розвитку логічного та критичного мислення. Тому зараз в навчальний процес активно
впроваджуються квест -технології. Кожного року з’являється все більше вчителів
– новаторів, які використовують цю технологію для розвитку дітей.
На сьогоднішній день Квест-технології
у навчально-виховний процес впроваджуються :
Ø як засіб для развитку самостійної роботи
учнів ;
Ø як дидактичний засіб;
Ø як
інтерактивна методика;
Ø в контексті ресурсно-орієнтованого навчання;
Ø як засіб
реалізації методу проектів;
Ø як засіб розвитку медіа компетентності учнів.
Квест
– ігрова технологія. В перекладі з англійського Quest – пошук чого-небудь
Квест –
ігрова технологія має:
- чітко поставлену дидактичну
задачу;
- ігровий замисел;
- обов’язково керівника
;
- чіткі правила.
і реалізується з метою підвищення в учнів знань та
умінь.
Впровадження даної технології у навчально-виховний процес допомагає
учням удосконалити навики пошуку
інформації, умінню її аналізувати, систематизувати, вирішувати поставлені
задачі. Розвивати пізнавальну та пошукову діяльність. Формувати ключові
компетентності.
Що необхідно для
ефективного впровадження квест-технологій у навчально-виховний процес?
1.
Найбільший відсоток квестів реалізується з використанням сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій, тому, учитель повинен:
•
Володіти : навичками
роботи з компютером, пошуком інформації в мережі Інтернет, навичками
роботи з сучасними серверами Веб2.0.
2.
Для створення квесту, учитель повинен:
•
Розуміти сутність квесту;
•
Вміти поставити цілі,
задачі , головні питання,
•
реалізувати ігровий задум;
•
Бути
творчим та креативним;
•
Володіти формами та методами дослідницької работи,
змістом свого предмету.
Чому ми граємо ?
-Це цікавий процес;
-Радість задоволення
від перемоги;
-Не боїмося програти,
бо завжди можна почати з «0»;
-Почуття переваги;
-Це просто весело.
Зразок квесту:
Перед Вами лежать
лабіринти, по яким нам потрібно буде подорожувати. Виконуючи завдання. За кожне
правильне завдання команда отримає 5 балів.
1. Видатний італійський вчений, дослідник, винахідник і
художник, архітектор, анатоміст і інженер, одна із найвідоміших постатей
італійського відродження Леонардо-да-Вінчі писав « Якщо запастися терпінням і
проявити старання, то посіяне насіння знання неодмінно дасть добрі сходи.
Навчання – корінь гіркий, так плід солодкий».
Тож кожному з вас хочу побажати на
цьому занятті бути:
У – успішним
С – самодостатнім
П – працьовитим
І – інформованим
Х – хоробрим
У – уважним
Перш за все об’єднаємось у команди за кольоровими фішками, які ви сьогодні
отримали.
Учні (вчителі)діляться на1- 3 команди (в
залежності від кількості учнів (вчителів). Вчитель роздає командам маршрутні
листи та карточки з першим завданням. Учасники мають виконати завдання отримати
бали та дізнатися у якому кабінеті потрібно отримати наступне завдання.
Вчитель
на контрольній станції перевіряє завдання, ставить бали в маршрутному листі та дає карточку з
наступним завданням.
Таким чином учні
мають пройти всі контрольні станції.
Виграє команда, яка
не тільки першою пройде всі контрольні станції, а й набере більше балів.
Послідовності станцій потрібно чітко дотримуватись.
Станція «Хмари тегів»
Таке
уявлення зручно для швидкого
3. З хмари слів
складіть вислів.
Відповідь
-
Хто володіє інформацією-володіє світом. 1б.
-
Разом навчатися не тільки легше ,
цікавіше, але і значно ефективніше. 2б.
-
Тисячі шляхів ведуть до помилки, а лише один –до істини.2 б.
-
3. Станція «Ребуси»
Розгадавши
загадку отримаєте назву кабінету з наступним завданням
Що за гість прийшов у дім?
Скільки ґудзиків на нім!
А почни їх натискати
Починає гість співати.
Кабінет музики
Розгадати ребус
Відповідь. Піфагор. Піраміда.
Відповідь. Піфагор. Паралелепіпед.
4 станція. Розумники
Завдання
Його вважають найпершим грецьким астрономом.
Він передбачив сонячне затемнення (28 травня 585р. до н.е.). йому
належить заслуга у визначенні часу
сонцестояння і рівнодення, у встановленні тривалості
року в 365 днів, відкриття факту руху
Сонця відносно зірок. У наш
час його іменем названо кратер
на видимій стороні Місяця.
Вважається , що він першим познайомив
греків з геометрією.
Йму приписують також спосіб
визначення висоти різних
предметів, зокрема пірамід, за
довжиною тіні, коли сонце піднімається
над горизонтом на 45 градусів.
В кабінеті, де є його портрет, знайдете наступне завдання.
Підказка: його
теорема зображена на цьому
малюнку.
Відповідь: Фалес
Відповідь: 25
Складіть суму та додайте 401(7+401=408)
Наступне
завдання отримаєте цьому кабінеті.
За кожну правильну
відповідь отримаєте 1 бал.
1. Назвіть давньогрецького математика, філософа,
спортсмена.
2. Хто ввів прямокутну систему координат?
3. Що вигукнув Архімед, вискакуючи з ванної?
4. Що важче кілограм гривеників чи кілограм
двохгривенних?.
5. Хто був автором першого підручника геометрії?
Відповіді: 1)
Піфагор, 2)Декарт, 3)Еврика, 4)кілограм гривенників, 5) Евклід
6 станція «Мовознавці»
Завдання отримайте
у вчителя прізвище якої починається на 23 букву українського алфавіту.
Перед вами текст. Потрібно
виписати всі числа з тексту і знайти їх суму. «НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ,
МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА.
ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН
БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.» Складіть суму цифр з отриманої
відповіді та додайте 200. Ви отримали № кабінету з наступним завданням. |
Відповідь.
«НАША СІМЯ
ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА.
ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В
МОЛОДОСТІ.»
Відповідь (
7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)
Складіть суму цифр з отриманої відповіді
та додайте 12+300
6 станція Мандрівники
Відгадайте слова, які є географічними поняттями, назвами
та іменами у яких є чисельник 100
___Сто_ -головне місто країни (столиця)
___Сто_ - країна в Прибалтиці (Естонія)
___ Сто_ - Столиця Ямайки, порт на Карибському морі(
Кінгстон)
___ Сто_- Місто США,порт
в Атлантичному океані. ( Бостон)
___ Сто_ -імя мореплавця, який відкрив Америку (Христофор
Колумб)
___ Сто – столиця Швеції, порт на балтійському морі (Стокгольм)
Маршрутний лист
Маршрутний лист
команди ___________ |
||||
№ з/п станції |
Кількість отриманих
балів |
Вчитель
|
Підпис |
|
1 |
Хмари тегів |
|
|
|
2 |
Ребус-парк |
|
|
|
3 |
Розумники |
|
|
|
4 |
Гарної пам’яті |
|
|
|
5 |
Мовознавці |
|
|
|
6 |
Мандрівники |
|
|
|
Загальна кількість
балів: |
Загальний
час: |
Підведення підсумків.
Нагородження
Великий письменник
Л.Толстой сказав: «Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого - це все те
добре, що він думає про себе, а чисельник - це все те добре ,що про цю людину
думають інші. Чим більше чисельник, тим більший сам дріб. Бажаємо всім щоб
щастя додавалося, горе віднімалось, щоб достаток примножувався,а кохання
ділилося».
Активність Азарт |
Сум |
КВЕСТ |
Синтез Мислення Аналіз Креативність |
Немає коментарів:
Дописати коментар