четвер, 9 грудня 2021 р.

 

Використання квест- технологій у навчально-виховному процесі.

Система освіти України знаходиться на стадії оновлення. І саме зараз актуальною стала проблема впровадження на уроках інновацій для активізації  пізнавальної, пошукової і дослідницької діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів, розвитку  логічного та критичного мислення. Тому  зараз в навчальний процес активно впроваджуються квест -технології. Кожного року з’являється все більше вчителів – новаторів, які використовують цю технологію для розвитку дітей.

На сьогоднішній день Квест-технології у навчально-виховний процес впроваджуються :

Ø як  засіб для развитку самостійної   роботи   учнів ;

Ø  як дидактичний засіб;

Ø як інтерактивна методика;

Ø  в контексті ресурсно-орієнтованого   навчання;

Ø як засіб реалізації методу проектів;

Ø  як засіб розвитку  медіа компетентності  учнів.

 

Квест – ігрова технологія. В перекладі з англійського Questпошук чого-небудь

Квест – ігрова  технологія  має:
-
 чітко поставлену дидактичну задачу;
- ігровий замисел;
-
 обов’язково керівника ;
 - чіткі правила.
і реалізується з метою підвищення в учнів   знань та
  умінь.

Впровадження даної технології у навчально-виховний процес допомагає учням  удосконалити навики пошуку інформації, умінню її аналізувати, систематизувати, вирішувати поставлені задачі. Розвивати пізнавальну та пошукову діяльність. Формувати ключові компетентності.

 Що  необхідно для  ефективного впровадження квест-технологій у навчально-виховний процес?

1.     Найбільший відсоток  квестів реалізується з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, тому, учитель повинен:

      Володіти : навичками роботи з компютером, пошуком  інформації в мережі Інтернет, навичками роботи з сучасними серверами Веб2.0.   

2.     Для створення квесту, учитель повинен:

      Розуміти сутність квесту;

      Вміти поставити цілі, задачі , головні питання,

      реалізувати  ігровий задум;

      Бути творчим та креативним;

      Володіти  формами та методами дослідницької работи, змістом свого предмету.

 Чому ми граємо ?

-Це цікавий процес;

-Радість задоволення від перемоги;

-Не боїмося програти, бо завжди можна почати з «0»;

-Почуття переваги;

-Це просто весело.

                                                           Зразок квесту:

 

Перед Вами лежать лабіринти, по яким нам потрібно буде подорожувати. Виконуючи завдання. За кожне правильне завдання команда отримає 5 балів.

1.  Видатний італійський вчений, дослідник, винахідник і художник, архітектор, анатоміст і інженер, одна із найвідоміших постатей італійського відродження Леонардо-да-Вінчі писав « Якщо запастися терпінням і проявити старання, то посіяне насіння знання неодмінно дасть добрі сходи. Навчання – корінь гіркий, так плід солодкий».

     Тож кожному з вас хочу  побажати на цьому занятті бути:

У – успішним

С – самодостатнім

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

   Перш за все об’єднаємось у команди за кольоровими фішками, які ви сьогодні отримали.

    Учні (вчителі)діляться на1- 3 команди (в залежності від кількості учнів (вчителів). Вчитель роздає командам маршрутні листи та карточки з першим завданням. Учасники мають виконати завдання отримати бали та дізнатися у якому кабінеті потрібно отримати наступне завдання.

 Вчитель  на контрольній станції перевіряє завдання, ставить бали  в маршрутному листі та дає карточку з наступним завданням.

Таким чином учні мають пройти всі контрольні станції. 

Виграє команда, яка не тільки першою пройде всі контрольні станції, а й набере більше балів.

Послідовності станцій  потрібно чітко дотримуватись.

Станція «Хмари тегів»      

  Таке уявлення зручно для швидкого

сприйняття найвідоміших та необхідних  термінів  і понять.

3.  З хмари слів складіть  вислів.

Відповідь

-         Хто володіє інформацією-володіє світом. 1б.

-         Разом навчатися не тільки легше  , цікавіше, але і значно ефективніше. 2б.

-         Тисячі шляхів ведуть до помилки, а  лише один –до істини.2 б.

-  

3.     Станція   «Ребуси»

     Розгадавши загадку отримаєте назву кабінету з наступним завданням

Що за гість прийшов у дім?

Скільки ґудзиків на нім!

А почни їх натискати

Починає гість співати.                               

                                                      Кабінет музики

 

Розгадати ребус

 

Відповідь. Піфагор. Піраміда.

 

Відповідь. Піфагор. Паралелепіпед.

4 станція.  Розумники

Завдання
Його  вважають  найпершим грецьким  астрономом.  Він передбачив  сонячне  затемнення (28 травня 585р. до н.е.). йому належить заслуга  у визначенні  часу  сонцестояння  і  рівнодення, у встановленні  тривалості  року в 365 днів,  відкриття  факту руху  Сонця  відносно  зірок. У наш  час  його  іменем названо  кратер  на видимій  стороні  Місяця.  Вважається , що він першим познайомив  греків  з  геометрією.  Йму приписують  також  спосіб  визначення  висоти  різних  предметів, зокрема  пірамід, за довжиною  тіні, коли сонце  піднімається  над горизонтом  на 45 градусів.

В кабінеті, де є його портрет, знайдете  наступне завдання.

Підказка: його  теорема зображена  на цьому малюнку.

 Відповідь:  Фалес   

 Полічіть, скільки  трикутників  у  фігурі,  яка  зображена  на  малюнку

Відповідь: 25

 Складіть суму та додайте 401(7+401=408)                 

Наступне завдання  отримаєте цьому кабінеті.

 5 станція « Гарної памяті »

За кожну правильну відповідь отримаєте 1 бал.

1. Назвіть давньогрецького математика, філософа, спортсмена.

2. Хто ввів прямокутну систему координат?

3. Що вигукнув Архімед, вискакуючи  з ванної?

4. Що важче кілограм гривеників чи кілограм двохгривенних?.

5. Хто був автором першого підручника геометрії?

 

Відповіді: 1) Піфагор, 2)Декарт, 3)Еврика, 4)кілограм гривенників, 5) Евклід

6 станція «Мовознавці»

 Завдання отримайте у вчителя прізвище якої починається на 23 букву українського алфавіту.

 

 

Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.

«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

Складіть суму цифр з отриманої відповіді та додайте 200. Ви отримали № кабінету з наступним завданням.

                   Відповідь.

«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

Відповідь ( 7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)

Складіть суму цифр з отриманої відповіді та додайте  12+300

 

6 станція Мандрівники

Відгадайте слова, які є географічними поняттями, назвами та іменами у яких є чисельник 100

___Сто_ -головне місто країни (столиця)

___Сто_ - країна в Прибалтиці (Естонія)

___ Сто_ - Столиця Ямайки, порт на Карибському морі( Кінгстон)

___ Сто_- Місто США,порт  в Атлантичному океані. ( Бостон)

___ Сто_ -імя мореплавця, який відкрив Америку  (Христофор  Колумб)

___ Сто – столиця Швеції, порт на балтійському морі (Стокгольм)

                                Маршрутний лист

         Маршрутний лист команди  ___________

№ з/п станції

Кількість отриманих балів

Вчитель

 

Підпис

1

Хмари тегів

 

 

 

2

Ребус-парк

 

 

 

3

Розумники

 

 

 

4

Гарної памяті

 

 

 

5

Мовознавці

 

 

 

6

Мандрівники

 

 

 

Загальна кількість балів:

Загальний час:

Підведення підсумків.            

                                     Нагородження 

Великий письменник Л.Толстой сказав: «Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого - це все те добре, що він думає про себе, а чисельник  - це все те добре ,що про цю людину думають інші. Чим більше чисельник, тим більший сам дріб. Бажаємо всім щоб щастя додавалося, горе віднімалось, щоб достаток примножувався,а кохання ділилося».

 

 

Активність

Азарт

Сум

КВЕСТ

Синтез Мислення Аналіз

Креативність

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар