Тема: Атлантичний океан.
Особливості географічного положення та кордони
океану. Спільні та відмінні риси в географічному положенні Атлантичного і
Тихого океанів. Дослідження Атлантичного океану. Будова та рельєф дна.
Цілі: сформувати
знання учнів про Атлантичний океан, дати характеристику його географічного
положення за планом, вивчити історію дослідження океану , особливості будови та рельєфу дна;
розвивати критичне мислення, вміння
аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки,
формувати практичні навички щодо складання порівняльних характеристик океанів
та роботи з контурною картою; виховувати всебічно розвинену особистість, досвід
толерантної поведінки, пізнавальної активності та самостійності.
Обладнання: фізична карта
світу, мультимедійна презентація, підручники, атласи, контурні карти,
додатковий матеріал.
Основні
поняття і терміни: Світовий океан, море, затока, протока, острів,
півострів, шельф, жолоб, рельєф, дно океану, підводний хребет.
Географічна
номенклатура: острови – Гренландія, Ньюфаундленд, Ісландія, Великобританія,
Ірландія, Великі Антильські, Бермудські, Зеленого Мису, Канарські; моря –
Саргасове, Карибське, Середземне, Північне; затоки – Мексиканська, Біскайська,
Гудзонова; підводні хребти – Північно - Атлантичний, Південно – Атлантичний;
жолоб Пуерто – Рико.
Тип
уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І.
Актуалізація опорних знань учнів.
Географічний диктант
·
Що називається Океанією ?
·
У яких кліматичних поясах розташована Океанія ?
·
Скільки островів налічується в Океанії ?
·
Яке походження мають найбільші острови Океанії ? Як вони
називаються ?
·
Який приклад вулканічних островів ви можете назвати ?
·
Яка країна володіє островами Кука ?
·
Чому дорівнює довжина Великого Бар’єрного рифу ?
·
Що таке лагуна ?
·
Чи погоджуєтесь ви з твердженням, що заселення островів
Океанії відбулося багато тисячоліть тому ?
·
Чи є в Океанії колонії ?
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
учнів.
З давніх часів європейці плавали водами
Атлантичного океану задовго до епохи Великих географічних відкриттів. У наш час
Атлантика не втратила свого значення: її просторами пролягають найважливіші
шляхи сполучення між континентами, тому рух на них найінтенсивніший. Мабуть, це
найбільший вивчений науковцями океан, адже в його водах проводиться більшість
наукових досліджень. Протягом двох
уроків ми будемо знайомитись з природою Атлантичного океану, визначати
його особливості та порівнювати з Тихим океаном.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Презентація нового матеріалу.
Прийом «
Діаграма Венна»
План
1. Вивчення
географічного положення Атлантичного океану, порівняння його з Тихим океаном за
планом.
Висновок. Назвати спільні та відмінні риси
географічного положення.
2. Визначення
основних періодів дослідження Атлантичного океану.
Висновок. Висловлюється власна думка щодо
значення дослідження океану в різні періоди.
3. Вивчення
будови та рельєфу дна.
Висновок. Назвати закономірності поширення
основних форм рельєфу, визначити явища, пов’язаних із зоною Серединно –
Атлантичного хребта, зазначення походження найбільших островів та
глибоководних западин.
ІV.Узагальнення та систематизація знань.
1. Виступи учнів
з додатковими повідомленнями до уроку.
2.Прийом «Географічний практикум»
Нанесення на
контурну карту географічної номенклатури Атлантичного океану.
V. Підсумок уроку.
Дайте оцінку уроку
-
Сьогодні я дізнався про …
-
До цього часу я не знав, що…
-
Я зрозумів, що…
-
Мені сподобалось…
VІ.
Домашнє завдання.
Опрацювати
відповідний параграф підручника, скласти есе з теми
( високий рівень), сенкан ( достатній рівень).
Немає коментарів:
Дописати коментар