Додаток
до листа
Міністерства
освіти і
науки України
від 22.09.2021 № 1/9-482
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо
викладання навчальних предметів у закладах загальної
середньої освіти у 2021/2022
навчальному році
Викладання навчальних предметів у закладах
загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році здійснюватиметься
відповідно до вимог:
Державного стандарту початкової освіти,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (у
редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 № 688);
Державного стандарту базової і повної загальної
середньої освіти,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
23.11.2011 № 1392.
Виконання вимог зазначених державних стандартів
є обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від
підпорядкування, типів і форми власності.
Забезпечувати здійснення контролю за
досягненням учнями результатів навчання, визначених відповідними Державними
стандартами, згідно з частиною четвертою статті 38 Закону України «Про повну
загальну середню освіту», зобов’язаний керівник закладу освіти.
Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених
відповідними Державними стандартами результатів навчання, є освітня
програма закладу загальної середньої освіти, що містить навчальний план і перелік
навчальних програм. Навчальним
планом визначається
загальний обсяг навчального навантаження, навчальними програмами
предметів/інтегрованих курсів – очікувані результати навчання здобувачів освіти.
Підручник – це один з педагогічних засобів (з-поміж багатьох
інших), що допомагає розв’язувати освітні завдання, визначені освітньою програмою.
Відповідно до навчальної програми
предмета/інтегрованого курсу вчитель складає календарно-тематичне планування з
урахуванням навчальних можливостей учнів класу.
Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому
числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг,
структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних
планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних
стандартів таких документів у межах закладу загальної середньої освіти, міста,
району чи області є неприпустимим.
Під час розроблення календарно-тематичного та
системи поурочного планування вчитель самостійно вибудовує послідовність
формування очікуваних результатів навчання, враховуючи при цьому послідовність
розгортання змісту предмета в підручнику. Учитель може, відповідно до того, як
учні засвоїли навчальний матеріал, визначати місце теми в системі уроків, кількість
годин на вивчення окремих тем.
Контроль виконання педагогічними працівниками
та учнями (учнем)освітньої програми (індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану),
згідно з частиною четвертою статті 38 Закону України «Про повну загальну
середню освіту», здійснює керівник закладу освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар