субота, 11 грудня 2021 р.

 

Використання квест- технологій у навчально-виховному процесі.

Система освіти України знаходиться на стадії оновлення. І саме зараз актуальною стала проблема впровадження на уроках інновацій для активізації  пізнавальної, пошукової і дослідницької діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів, розвитку  логічного та критичного мислення. Тому  зараз в навчальний процес активно впроваджуються квест -технології. Кожного року з’являється все більше вчителів – новаторів, які використовують цю технологію для розвитку дітей.

На сьогоднішній день Квест-технології у навчально-виховний процес впроваджуються :

Ø як  засіб для развитку самостійної   роботи   учнів ;

Ø  як дидактичний засіб;

Ø як інтерактивна методика;

Ø  в контексті ресурсно-орієнтованого   навчання;

Ø як засіб реалізації методу проектів;

Ø  як засіб розвитку  медіа компетентності  учнів.

 

Квест – ігрова технологія. В перекладі з англійського Questпошук чого-небудь

Квест – ігрова  технологія  має:
-
 чітко поставлену дидактичну задачу;
- ігровий замисел;
-
 обов’язково керівника ;
 - чіткі правила.
і реалізується з метою підвищення в учнів   знань та
  умінь.

Впровадження даної технології у навчально-виховний процес допомагає учням  удосконалити навики пошуку інформації, умінню її аналізувати, систематизувати, вирішувати поставлені задачі. Розвивати пізнавальну та пошукову діяльність. Формувати ключові компетентності.

 Що  необхідно для  ефективного впровадження квест-технологій у навчально-виховний процес?

1.     Найбільший відсоток  квестів реалізується з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, тому, учитель повинен:

      Володіти : навичками роботи з компютером, пошуком  інформації в мережі Інтернет, навичками роботи з сучасними серверами Веб2.0.   

2.     Для створення квесту, учитель повинен:

      Розуміти сутність квесту;

      Вміти поставити цілі, задачі , головні питання,

      реалізувати  ігровий задум;

      Бути творчим та креативним;

      Володіти  формами та методами дослідницької работи, змістом свого предмету.

 Чому ми граємо ?

-Це цікавий процес;

-Радість задоволення від перемоги;

-Не боїмося програти, бо завжди можна почати з «0»;

-Почуття переваги;

-Це просто весело.

                                                           Зразок квесту:

 

Перед Вами лежать лабіринти, по яким нам потрібно буде подорожувати. Виконуючи завдання. За кожне правильне завдання команда отримає 5 балів.

1.  Видатний італійський вчений, дослідник, винахідник і художник, архітектор, анатоміст і інженер, одна із найвідоміших постатей італійського відродження Леонардо-да-Вінчі писав « Якщо запастися терпінням і проявити старання, то посіяне насіння знання неодмінно дасть добрі сходи. Навчання – корінь гіркий, так плід солодкий».

     Тож кожному з вас хочу  побажати на цьому занятті бути:

У – успішним

С – самодостатнім

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

   Перш за все об’єднаємось у команди за кольоровими фішками, які ви сьогодні отримали.

    Учні (вчителі)діляться на1- 3 команди (в залежності від кількості учнів (вчителів). Вчитель роздає командам маршрутні листи та карточки з першим завданням. Учасники мають виконати завдання отримати бали та дізнатися у якому кабінеті потрібно отримати наступне завдання.

 Вчитель  на контрольній станції перевіряє завдання, ставить бали  в маршрутному листі та дає карточку з наступним завданням.

Таким чином учні мають пройти всі контрольні станції. 

Виграє команда, яка не тільки першою пройде всі контрольні станції, а й набере більше балів.

Послідовності станцій  потрібно чітко дотримуватись.


Станція «Хмари тегів»      

  Таке уявлення зручно для швидкого

сприйняття найвідоміших та необхідних  терміні

3.  З хмари слів складіть  вислів.

Відповідь

-         Хто володіє інформацією-володіє світом. 1б.

-         Разом навчатися не тільки легше  , цікавіше, але і значно ефективніше. 2б.

-         Тисячі шляхів ведуть до помилки, а  лише один –до істини.2 б.

-          

 

3.     Станція   «Ребуси»

     Розгадавши загадку отримаєте назву кабінету з наступним завданням

Що за гість прийшов у дім?

Скільки ґудзиків на нім!

А почни їх натискати

Починає гість співати.                               

                                                      Кабінет музики

 

Розгадати ребус

 

Відповідь. Піфагор. Піраміда.

 

Відповідь. Піфагор. Паралелепіпед.

 

 

4 станція.  Розумники

Завдання
Його  вважають  найпершим грецьким  астрономом.  Він передбачив  сонячне  затемнення (28 травня 585р. до н.е.). йому належить заслуга  у визначенні  часу  сонцестояння  і  рівнодення, у встановленні  тривалості  року в 365 днів,  відкриття  факту руху  Сонця  відносно  зірок. У наш  час  його  іменем названо  кратер  на видимій  стороні  Місяця.  Вважається , що він першим познайомив  греків  з  геометрією.  Йму приписують  також  спосіб  визначення  висоти  різних  предметів, зокрема  пірамід, за довжиною  тіні, коли сонце  піднімається  над горизонтом  на 45 градусів.

В кабінеті, де є його портрет, знайдете  наступне завдання.

Підказка: його  теорема зображена  на цьому малюнку :

         

 

Відповідь:  Фалес   

 

Полічіть, скільки  трикутників  у  фігурі,  яка  зображена  на  малюнку

Відповідь: 25

 Складіть суму та додайте 401(7+401=408)                 

Наступне завдання  отримаєте цьому кабінеті.

 

5 станція « Гарної памяті »

За кожну правильну відповідь отримаєте 1 бал.

1. Назвіть давньогрецького математика, філософа, спортсмена.

2. Хто ввів прямокутну систему координат?

3. Що вигукнув Архімед, вискакуючи  з ванної?

4. Що важче кілограм гривеників чи кілограм двохгривенних?.

5. Хто був автором першого підручника геометрії?

 

Відповіді: 1) Піфагор, 2)Декарт, 3)Еврика, 4)кілограм гривенників, 5) Евклід

6 станція «Мовознавці»

 Завдання отримайте у вчителя прізвище якої починається на 23 букву українського алфавіту.

 

 

Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.

«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

Складіть суму цифр з отриманої відповіді та додайте 200. Ви отримали № кабінету з наступним завданням.

                   Відповідь.

«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

Відповідь ( 7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)

Складіть суму цифр з отриманої відповіді та додайте  12+300

 

6 станція Мандрівники

Відгадайте слова, які є географічними поняттями, назвами та іменами у яких є чисельник 100

___Сто_ -головне місто країни (столиця)

___Сто_ - країна в Прибалтиці (Естонія)

___ Сто_ - Столиця Ямайки, порт на Карибському морі( Кінгстон)

___ Сто_- Місто США,порт  в Атлантичному океані. ( Бостон)

___ Сто_ -імя мореплавця, який відкрив Америку  (Христофор  Колумб)

___ Сто – столиця Швеції, порт на балтійському морі (Стокгольм)

Слайд №19

Маршрутний лист

         Маршрутний лист команди  ___________

№ з/п станції

Кількість отриманих балів

Вчитель

 

Підпис

1

Хмари тегів

 

 

 

2

Ребус-парк

 

 

 

3

Розумники

 

 

 

4

Гарної памяті

 

 

 

5

Мовознавці

 

 

 

6

Мандрівники

 

 

 

Загальна кількість балів:

Загальний час:

Підведення підсумків.                 Нагородження .

Великий письменник Л.Толстой сказав: «Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого-це все те добре, що він думає про себе, а чисельник- це все те добре,що про цю людину думають інші. Чим більше чисельник. Тим більший сам дріб. Бажаємо всім. Щоб щастя додавалося, горе віднімалось. Щоб достаток примножувався. А кохання ділилося».

 

       Підведення підсумків

А зараз я пропоную Вам розшифрувати формулу квесту, яка знаходиться на дошці. У кожного з Вас є листочок де написані слова. Кожній біків формули відповідає перша буква Вашого слова.

Формула квесту: (6П +СМАК) х 2А – С = КВЕСТ

Пошук

Подорож

Пригоди

Перешкоди

Перемога

Приз

 

Активність

Азарт

Сум

КВЕСТ

Синтез Мислення Аналіз

Креативність

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар