субота, 25 березня 2017 р.


Урок № 9

Тема: Кліматичні пояси, типи клімату Атлантичного океану. Водні маси.

Органічний світ. Природні багатства океану. Проблема забруднення вод.

Цілі: сформувати знання учнів про природу Атлантичного океану, вивчити  особливості клімату, властивості водних мас, органічний світ та  природні багатства, визначити екологічні проблеми; розвивати критичне мислення, пам'ять, вміння аналізувати і робити  висновки про головні закономірності життя океану, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, працювати з картою та додатковими джерелами знань;  виховувати пізнавальну активність і самостійність, господарське ставлення до природних ресурсів, екологічне мислення.

Обладнання: фізична карта світу, кліматична карта світу, мультимедійна презентація, підручники, атласи, довідники, ілюстративний матеріал.

Основні поняття і терміни: клімат, кліматичний пояс, водні маси, течії, припливи, відпливи, планктон, нектон, бентос, природні ресурси.

Географічна номенклатура: течії – Гольфстрім, Північно – Атлантична, Канарська, Лабрадорська.         

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку



І. Актуалізація опорних знань учнів

Прийом « Запитання – відповідь»

Учні ставлять запитання один одному відповідно плану попереднього уроку.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

-  Вивчаючи природу Тихого океану , ви дізналися про надзвичайне різноманіття її природних компонентів. Значною мірою це різноманіття обумовлено особливостями географічного положення Тихого океану, територія якого розташована в межах майже всіх географічних поясів світу. Порівняння географічного положення Тихого та Атлантичного океанів дало нам змогу визначити багато спільних рис. Та чи буде природі Атлантики також  притаманне розмаїття ? Чи існують екологічні проблеми Атлантичного океану ? На ці запитання ми відшукаємо відповідь на цьому уроці.  

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

План

1.Кліматичні пояси та типи клімату Атлантичного океану.

2. Особливості водних мас.

3. Органічний світ океану.

4. Природні багатства.

5. Екологічні проблеми Атлантичного океану.

Презентація  нового матеріалу

Прийом « Географічна лабораторія»

Завдання.

Використовуючи матеріал презентації, дослідіть:

-         Які повітряні маси панують над Атлантичним океаном?

-         Знайдіть пов’язані з атмосферною циркуляцією течії.

-         Американський океанограф і метеоролог Морі так написав про течії:

« В океані є річка. Вона не пересихає навіть у найбільші посухи та не виходить із берегів під час найсильніших повеней». Наведіть аргументи за і проти такого порівняння.

-         Які чинники викликали утворення Гольфстріму? Назвіть подібну течію Тихого океану.

-         Чому на природні ресурси Тихий океан багатший за Атлантичний?

-         Назвіть закономірності розподілу життя в Атлантичному океані.

-         Висловіть своє ставлення до необхідності обєднання  міжнародних зусиль з метою охорони вод Атлантичного океану та раціонального використання його ресурсів.

ІV.Узагальнення і систематизація знань.

Прийом « Географічний практикум»

Нанесення на контурну карту теплих та холодних течій океану.

Визначення за атласом районів інтенсивного видобування корисних копалин та рибної ловлі і промислу морських тварин.



Прийом « Пошта».

Учні записують на аркуші паперу власну програму щодо запобігання виснаження багатств Атлантичного океану та передають один одному.

V. Підсумок уроку

 Прийом « Розумний куб» - Атлантичний океан

1.     Опишіть це…

2.     Порівняйте це…

3.     Які асоціації викликає…

4.     Проаналізуйте це…

5.     Знайдіть застосування цьому…

6.     Запропонуйте аргументи «за» і «проти»…

  VІ. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний текст підручника.

Скласти міні – оповідання про уявну подорож Атлантичним океаном.



























Урок № 10



Тема: Індійський океан. Особливості географічного положення. Спільні та відмінні риси в географічному положенні Індійського і Тихого океанів. Дослідження Індійського океану. Рельєф дна.

Цілі: Сформувати знання учнів про головні особливості географічного  положення океану, спільні та відмінні риси в порівнянні з Тихим, та їх наслідки для природи океанів та материків, що омиваються його  водами, з’ясувати загальні особливості  та закономірності  поширення основних форм рельєфу дна океану; розвивати критичне мислення, вміння аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, працювати з картами атласу та контурними картами;виховувати зацікавлене ставлення до нових знань.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, підручники,

                       ілюстративний матеріал.

Основні поняття і терміни: світовий коло обіг води, Світовий океан, океан, море, затока, протока, материкові, вулканічні, коралові острови, півострів, риф, атол.   

Географічна номенклатура: Аравійське море, затоки – Бенгальська, Перська;Суецький канал, острів Шрі – Ланка, Зондський глибоководний жолоб; підводні хребти – Західно- Індійський, Аравійсько- Індійський, Центрально- Індійський.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.



Хід уроку



І.  Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

Прийом « Географічна мозаїка»

Учні вибирають на окремих аркушах записану географічну номенклатуру теми або  поняття та дають їм характеристику.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Найбільша у світі затока – Бенгальська, що в Індійському океані. Її площа – близько 2,2 млн. кв. км. У ній може розміститися чотири таких країн, як Україна.

    В Індійському океані простягається найдовший у світі ланцюг коралових островів і рифів, до якого входять Лаккадівські, Мальдівські й Галапагос. Ці архіпелаги утворилися на тектонічному плато Мальдівського підводного хребта.

   Тому, користуючись різними джерелами знань давайте дослідимо Індійський океан.

 ІІ. Вивчення нового матеріалу:

Прийом « Учитель – учень»

Учні працюють в парах і виконують по черзі роль вчителя або учня, коментуючи слайди презентації нового матеріалу.

1 група – « Дослідники» .

Учні за планом дають характеристику географічного положення океану.

2 група – « Історики» .

 Учні розповідають про історію дослідження океану.

3 група – « Геоморфологи».

 Учні дають характеристику рельєфу дна океану.



Презентація вивчення нового матеріалу.



ІV. Узагальнення і систематизація знань.

 Прийом « Географічний практикум»

Нанесення на контурну карту назв географічних об’єктів Індійського океану.

Визначення та обговорення спільних та відмінних рис у географічному положенні океанів.

Прийом « Домашні заготовки» - учні розповідають цікавий матеріал про Індійський океан.

V. Підсумок уроку.

- На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим було…

- Сьогодні я побачив ( зрозумів ), що…

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника, скласти кросворд на знання геономеклатури Індійського океану.



                                                                                         

     





       

2 коментарі:

  1. Україна, рідний край
    Зацвіли ромашки в полі
    Я іду за небокрай
    Рада щастю, рада долі
    І співає моє серце
    Про Вкраїну – рідний край
    Хай ця пісня розіллється
    За Карпати і Дунай
    Приспів:
    Помолюсь за Україну
    За красу її – калину
    За високі сині гори
    І родючії поля
    Хай там що говорять люди
    Хай добро між нами буде
    Бо зі мною Україна
    І її свята земля
    Рідна батьківська земля
    В полі маки червоніють
    Чую пісню солов я
    І від цього я радію
    І співає моє серце
    Про Вкраїну – рідний край
    Хай ця пісня розіллється
    За Карпати і Дунай

    ВідповістиВидалити