субота, 25 березня 2017 р.


Додаток № 1

Фрагмент уроку у 7 класі

Тема: Природні зони Австралії

IIІ.Актуалізація.

 Щоб кожен учень мав можливість сказати щось швидко, коротко, по черзі, відповідаючи на питання або висловлюючи свою думку, використовую  «Мікрофон».

1.Ставлю запитання до класу:

-         Які чинники вплинули на формування природних зон Австралії?

     2.Пропоную «мікрофон», який учні передають один одному, по черзі беручи слово.

     3. Надаю слово тільки тому, хто отримує мікрофон.

     4.Пропоную учням говорити швидко і лаконічно.

     5. Не коментую і не оцінюю відповідь.

Додаток №2



Фрагмент уроку у 8 класі

Тема:Чорне море

IV. Усвідомлення змісту

1.     Картографічний практикум

Робота в парах

Завдання. Яку відстань потрібно подолати від Чернігова, щоб дістатися до найближчого чорноморського узбережжя?

2.Критичне читання тексту в парах

 «Вчені -  дослідники» отримують завдання, результати записують у відповідну колонку таблиці «Характеристика природи Чорного моря»

1 група «Мандрівники»

Площа, максимальна глибина, середня глибина, довжина берегової лінії, об’єм води.

2 група «Кліматологи»

Положення в межах якого поясу, зима, літо, температура повітря, кількість опадів.

3 група «Географи»

Берегова лінія, лимани, затоки, протоки, острови, півострови, до басейну якого океану належать.

Додаток № 3

Фрагмент уроку у 8 класі

Тема : «Погода і небезпечні погодні явища . Прогноз погоди»

IV. Усвідомлення змісту

Інтерактивну частину уроку проводжу шляхом застосування прийому «коло ідей».

1.     Обєднання учнів у групи.

2.     Оголошення завдань для кожної групи.

Опрацювати матеріал про низку явищ:

1 група-гроза, зливові дощі.

2 група- хуртовини, снігові лавини

3 група- посухи, суховії, пилові бурі.

4 група- селеві потоки, паводки.

5 група- град, туман.

3.     Самостійна робота в групах. Кожна група вивчає і обговорює матеріал, користуючись різними джерелами. Усі в групі повинні знати відповіді на питання плану.

А) суть явища; Б) де найчастіше зустрічаються; В) наслідки.

4. Бесіда.

- Чим відрізняється гроза від зливових дощів?

- У який період найчастіше спостерігається гроза?

- Яке інше небезпечне явище може виникнути в результаті зливовихдощів?

- Які причини сходу снігових лавин?

- Що об’єднує дані небезпечні явища: посухи, суховії, пилові бурі?

- Що таке селі? Де вони поширюються? - Як утворюється град?

5. Спільна робота над проблемними питаннями:

Чи може людина вплинути на розвиток небезпечних явищ? Відповідь обґрунтуйте.

6. Рефлексія. Підведення підсумків інтерактивних вправ.

Скласти сенкан



Додаток № 4

Фрагмент уроку у 6 класі

Тема: Зміна природи під впливом господарської діяльності людини

IV.Усвідомлення змісту:

Інтерактивну частину проводжу шляхом застосування прийому одночасної спільної роботи всього класу «Пошта».

1.     Учні сідають так, щоб утворилось коло.

2.     Кожен учень отримує конверт та аркуші паперу.

У верхньому кутку конверта записана ключова фраза «Проблема, яку я маю вирішити, полягає в ….»

3.     Учні закінчують речення чітким описом проблеми (на конверті).

Проблема, яку я маю вирішити, полягає в тому, як впливає господарська діяльність людини на літосферу, біосферу, атмосферу, гідросферу.

4.     Кожен учасник передає свій конверт сусідові. Той читає проблему і на аркуші пише можливий варіант її вирішення, кладе аркуш у конверт і передає іншому.

Конверти рухаються по колу.

5.     Коли учасники отримують свої конверти, вони зачитують можливі варіанти вирішення.

6.     Рефлексія. Вибираємо найкращі ідеї, складаєм « ессе»

Додаток  № 5

Фрагмент уроку у 9 класі

Тема: Харчова промисловість



Інтерактивну частину уроку проводжу шляхом застосування технології «розумовий штурм»

V. Рефлексія

Перед проведенням даної інтерактивної вправи отримують інформацію про  галузевий склад, фактори розміщення підприємств та географію харчової промисловості.

Оголошення завдання :

Сьогодні ми отримали лист від жителів м. Сонячне, який я вам зачитаю.

-         Дорогі наші предки! До вас звертаються люди з майбутнього 2050 року.

Нас не задовольняє сучасне наше харчування. Більше ми користуємось їжею фаст-фуду, але вона нам не приносить користі, а тільки шкоду. Ми дуже товсті, часто хворіємо, тому що у продуктах багато різних харчових добавок, ГМО.

На Землі виникла проблема із забезпеченням людства якісними продуктами харчування.

Допоможіть нам, порадьте щось, адже все почалось з вас! Чекаємо на відповідь.

                                                         Ваші нащадки

Отож давайте спробуємо знайти рішення проблеми.

  Додаток № 6



Фрагмент уроку в 7 класі

Тема: Міжнародне співробітництво у вивченні Антарктиди й охороні її природи. Українська дослідна станція «Вернадський»

V. Рефлексія

Розглянувши дану тему, пропоную учням питання:

1. Поміркуйте, для чого потрібні наукові дослідження Антарктиди, якщо на цьому материку немає постійних жителів?

1.     Запис на дошці.

Т - схема

 Наукові дослідження в Антарктиди потрібні, тому що….

Наукові дослідження в Антарктиді не потрібні, тому що…

2.     Ознайомившись із позиціями, учні  обирають свою і обєднуються в групи (за обраною позицією.)

3.     Обговорення в групах, відбір найсильніших аргументів, які можуть переконати інших.

4.     Застосовуючи метод «Прес», групи по черзі висловлюють свої аргументи й уважно вислуховують інших.

5.     Перехід учнів до групи, чию точку зору вони розділяють для обговорення.

При цьому учні вказують причину переходу і називають найбільш переконливий аргумент протилежної сторони.

6.     Підсумок.

Додаток №7

Фрагмент уроку у 9 класі

Тема: «Харчова промисловість України»

Форма проведення : дослідницький  короткостроковий проект

ІV. Усвідомлення змісту.

Учні завчасно отримують інструктивні картки

Окремо працюють група «Маркетологи» та група «Лідери»

 «Маркетологи» пояснюють відмінність між поняттям «бренд» і «ТМ».

Представники «Лідерів» характеризують чинники, що сприяли успіху відомих торгових марок та заповнюють таблицю «Відомі торгові марки України».

 Під час доповідей групи звертають увагу на карту. Чим зумовлене розміщення підприємств галузі? Поступово заповнюється таблиця

« Фактори розміщення підприємств харчової промисловості».

-         Як впливає на розвиток галузі наявність конкурентного ринку?

Після виступів груп проводиться підсумок роботи:

1.     Які  проблеми існують у харчовій промисловості ? Які шляхи  розв’язання цих проблем?

2.     У чому полягає формула успіху підприємств - лідерів?

 Підсумок тестування.

Для підведення підсумків слово надається експертам.



Додаток № 8

Фрагмент уроку у 7 класі



Тема: Австралія

Форма проведення : Дослідницький середньостроковий проект

IV. Усвідомлення змісту





План проекту



Виконавець
Опрацьовані проекти
Результат
Мореплавці (В. Янсзон, А. Тасман, Дж. Кук)
Історія відкриття і заселення материка
Повідомлення, картосхема
Метью Фліндерс
Географічне положення материка
«Сторінка міні-підручника», картосхема
Англійські переселенці
Будова земної кори. Рельєф. Корисні копалини.
Картосхема, малюнки, повідомлення.
Вчений-дослідник
Клімат, кліматичні пояси, внутрішні води.
Реферати, малюнки, картосхема або комп’ютерна презентація
Екологи
Своєрідність органічного світу Австралії. Природні зони материка
Повідомлення у формі таблиці, малюнки або комп’ютерна презентація
Українські переселенці (Матрос Ф. Зубенко з Полтавщини)
Населення Австралії. Австралійський союз
Повідомлення, таблиця-схема



Додаток № 9

Фрагмент уроку у 6 класі

    Тема: Гідросфера. Узагальнення знань.

Форма проведення: гра «Круїз водяної краплини»

1.     Клас об’єднується в дві команди, придумують назви. За правильну відповідь команда отримує круглий жетон-бал, а учень команди, який дав правильну відповідь-трикутний жетон-бал.

Гра «Мандрівка»

Завдання першій команді:

«Уявіть собі, що ваш клас виграв подорож по Індійському океану. Складіть   свою подорож (на 2-3 хв)».

Завдання другій команді:

«Ваша мандрівка проходить  по річці Ніл. Які враження від цієї подорожі?».

Гра «Склади кросворд»

За поданими словами треба скласти кросворд до теми «Гідросфера».

Р                                    О

І                                      К

Ч                                      Е

К                                      А

А                                      Н

            Гра « Музичний ринг»

Кожна команда за 1 хв готує якомога більшу кількість пісень що стосуються теми   «Гідросфера».(озеро, річка, море, затока

Додаток № 10

Фрагмент уроку у 7 класі

Тема: Південна Америка. Дослідження і освоєння материка

Форма проведення : урок-дійство» Чому Америку назвали Америкою»

Хід уроку

Завдання сценарію:

-провести історичні паралелі XVст;

- пояснити історичну «несправедливість» назви Америка;

- показати,що істина і доброзичливі людські стосунки цінувалися в усі часи й у всіх народів.

Дійові особи: відкривають свої імена в кінці дійства

Перший

Другий

Третій

Вальдземюллер, учений

Король Іспанії

Король Португалії

1-й ведучий

2-й ведучий

Підсумок.

У порівнянні з історичним відкриттям генуезця флорентієць «нічого особливого не здійснив у житті».

Але він і не претендував на це.



Додаток № 11

Фрагмент уроку в 9 класі

Тема: Електроенергетика.

Форма проведення : дискусія

V. Усвідомлення змісту

Ставлю перед учнями проблемне питання:

-         Який тип електростанцій є  найбільш ефективними?

Щоб дати відповідь на це питання , треба розглянути всі переваги і недоліки кожного виду.

1.     Учні, познайомившись з матеріалом, складають «школу думок».

                                                ТЕС

                                                         

Переваги
Недоліки
1.      Швидко будувати
2.      Дешеві
3.      Дають багато електроенергії(42,9%)
4.      Забезпечують енергією промислові підприємства, населення
5.      Менше орієнтуються на споживача
1.      Потребують багато працівників
2.      Постійна потреба у видобутку і транспортуванні палива
3.      Працюють тільки у стабільному режимі
4.      Забруднюють навколишнє середовище «Парниковий ефект»

                                                               

АЕС

Переваги
Недоліки
1.      Використовують невеликий об’єм палива (уран)
2.      Орієнтація на споживача
3.      Мають велике значення для економіки і безпеки країни (46,9%)
1.      Складні для будівництва і експлуатації
2.      Проблема захоронення відходів
3.      Великі екологічні проблеми в разі аварії



ГЕС

                                                         

Переваги
Недоліки
5.      Прості в експлуатації
6.      Мінімальні витрати праці
7.      Швидкі в запуску
8.      Низька собівартість енергії

1.      Тривалий термін і висока вартість будівництва
2.      Затоплюються великі площі
3.      Уповільнюється спік річок
4.      Забруднення водоймищ
5.      Заболочування території

                                                              

Пропоную учням метод «ПРЕС», аргументувати одну із думок, обов’язково використовуючи алгоритм діяльності.

Алгоритм діяльності

1.     Позиція :почність зі слів « Я вважаю, що…» та висловіть свою думку, точку зору.

2.     Обгрунтування: починаючи словами «тому, що…» наведіть причину появи цієї думки.

3.     Приклад: продовжуйте висловлювання словами : «наприклад..» та наведіть факти на підтримку своєї позиції.

4.     Висновок: закінчіть висловлювання «Отже, я вважаю…» і  узагальніть свою думку.

Розглядаємо усі види електростанції. В кінці вправи учні уже можуть зробити вибір. Підсумок. Учням пропоную визначити, хто був переконливим.


Немає коментарів:

Дописати коментар