субота, 25 березня 2017 р.


                                                              Урок № 8



Тема:  Атлантичний океан.

 Особливості географічного положення та кордони океану. Спільні та відмінні риси в географічному положенні Атлантичного і Тихого океанів. Дослідження Атлантичного океану. Будова та рельєф дна.

Цілі: сформувати знання учнів про Атлантичний океан, дати характеристику його географічного положення за планом, вивчити історію дослідження океану ,  особливості будови та рельєфу дна;

розвивати критичне мислення, вміння аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, формувати практичні навички щодо складання порівняльних характеристик океанів та роботи з контурною картою; виховувати всебічно розвинену особистість, досвід толерантної поведінки, пізнавальної активності та самостійності.

Обладнання: фізична карта світу, мультимедійна презентація, підручники, атласи, контурні карти, додатковий матеріал.

Основні поняття і терміни: Світовий океан, море, затока, протока, острів, півострів, шельф, жолоб, рельєф, дно океану, підводний хребет.

Географічна номенклатура: острови – Гренландія, Ньюфаундленд, Ісландія, Великобританія, Ірландія, Великі Антильські, Бермудські, Зеленого Мису, Канарські; моря – Саргасове, Карибське, Середземне, Північне; затоки – Мексиканська, Біскайська, Гудзонова; підводні хребти – Північно - Атлантичний, Південно – Атлантичний; жолоб Пуерто – Рико. 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.



Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів.

Географічний диктант

·        Що називається Океанією ?

·        У яких кліматичних поясах розташована Океанія ?

·        Скільки островів налічується в Океанії ?

·        Яке походження мають найбільші острови Океанії ? Як вони називаються ?

·        Який приклад вулканічних островів ви можете назвати ?

·        Яка країна володіє островами Кука ?

·        Чому дорівнює довжина Великого Бар’єрного рифу ?

·        Що таке лагуна ?

·        Чи погоджуєтесь ви з твердженням, що заселення островів Океанії відбулося багато тисячоліть тому ?

·        Чи є в Океанії колонії ?

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

     З давніх часів європейці плавали водами Атлантичного океану задовго до епохи Великих географічних відкриттів. У наш час Атлантика не втратила свого значення: її просторами пролягають найважливіші шляхи сполучення між континентами, тому рух на них найінтенсивніший. Мабуть, це найбільший вивчений науковцями океан, адже в його водах проводиться більшість наукових досліджень. Протягом двох  уроків ми будемо знайомитись з природою Атлантичного океану, визначати його особливості та порівнювати з Тихим океаном.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Презентація  нового матеріалу.

 Прийом « Діаграма Венна»                      

План

1. Вивчення географічного положення Атлантичного океану, порівняння його з Тихим океаном за планом.

Висновок. Назвати спільні та відмінні риси географічного положення.

2. Визначення основних періодів дослідження Атлантичного океану.

Висновок. Висловлюється власна думка щодо значення дослідження океану в різні періоди.

3. Вивчення будови та рельєфу дна.

Висновок. Назвати закономірності поширення основних форм рельєфу, визначити явища, пов’язаних із зоною Серединно – Атлантичного хребта,   зазначення походження найбільших островів та глибоководних западин.

ІV.Узагальнення та систематизація знань.

1. Виступи учнів з додатковими повідомленнями до уроку.

2.Прийом «Географічний практикум»

Нанесення на контурну карту географічної номенклатури Атлантичного океану.

     V. Підсумок уроку.

     Дайте оцінку уроку

-         Сьогодні я дізнався про …

-         До цього часу я не знав, що…

-         Я зрозумів, що…

-         Мені сподобалось

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника, скласти есе з теми

 ( високий рівень), сенкан ( достатній рівень).

Немає коментарів:

Дописати коментар